Vineri, Poșta Română a inaugurat, în 46 de oficii poștale din toată țara, sistemul STEP HEAR, dedicat nevăzătorilor și persoanelor cu deficiență de vedere, care îi ajută să acceseze serviciile poștale fără a avea nevoie de un însoțitor. Astfel, a fost extins la nivel național proiectul pilot inițiat anul trecut la Oficiul Poștal nr. 39 din București, cu sprijinul Asociației Nevăzătorilor din România.
În România, sunt aproximativ 90.000 de persoane cu probleme de vedere și nevăzătoare. Prin tehnologia implementată în cele 47 de oficii poștale, Poșta Română este una dintre puținele companii care oferă clienților cu aceste deficiențe posibilitatea de a beneficia de facilitățile care oferă un grad crescut de independență privind accesul la serviciile poștale.
”Ne menținem angajamentul față de comunitatea noastră, așa cum am făcut timp de 162 de ani. De această dată, procesul de digitalizare al Poștei Române se concentrează pe oferirea beneficiilor către o categorie vulnerabilă, facilitându-le viața și contribuind la creșterea mobilității lor. Extinderea sistemului STEP HEAR la nivel național reprezintă unul dintre proiectele realizate prin intermediul structurii Responsabilitate Socială, prioritizând astfel accesibilitatea serviciilor noastre către toți cetățenii”, a subliniat Valentin Ștefan, directorul general al Companiei Naționale ”Poșta Română”.
,,Începând de astăzi, sistemul STEP HEAR este prezent la nivel național în 47 de oficii poștale, în fiecare municipiu reședință de județ, fiind o tehnologie de care vor beneficia mii de oameni cu deficiențe de vedere. Poșta Română este, la ora actuală, singura instituție care a gândit această accesibilizare la un nivel atât de amplu. Îi suntem recunoscători și ne dorim ca și celelalte instituții să urmeze acest exemplu”, a declarat Tudorel Tupiluşi, președintele Asociației Nevăzătorilor din România. (D.R.)