Un nou val de acţiuni de phishing în care este folosit numele Poştei Române îşi face simţit prezenţa prin intermediul SMS-urilor trimise de infractorii cibernetici care atentează la conturile şi la datele personale ale utilizatorilor de internet. Metoda folosită de hackeri este următoarea: de pe un număr de telefon de România aceştia trimit un SMS prin care destinatarului i se aduce la cunoştinţă faptul că trebuie să primească un colet, drept pentru care i se pune la dispoziţie un link. Odată accesat acest link, victimei i se cere să completeze date personale, de la adresă şi până la contul bancar, apoi banii îi sunt sustraşi rapid de pe card.
”Îi asigurăm pe cei care pot deveni ţinta unor astfel de acţiuni că Poșta Română este foarte riguroasă în ceea ce priveşte datele cu caracter personal ale clienţilor ei. De asemenea, a activat un sistem complex de protecţie a acestora, pe care îl foloseşte cu succes. Acesta este parte din strategia noastră de digitalizare integrală a infrastructurii şi a serviciilor”, a declarat Valentin Ştefan, directorul general al Companiei Naţionale Poşta Română.
Cum vă puteţi da seama că sunteţi ţinta unui atac cibernetic? Mesajul conţine unele greşeli gramaticale sau de topică (de pildă, numele „posta-romana” este scris greşit – fie cu litere dublate, fie cu altă terminaţie în loc de .ro), exprimarea din mesaj este evazivă, linkul oferit spre accesare pare unul neobişnuit sau vă ridică suspiciuni.
Poşta Română precizează că operează exclusiv cu site-ul său oficial şi cu pagina sa ofiială de Facebook, respectiv www.posta-romana.ro și www.facebook.com/CNPR.Compania.Nationala.Posta.Romana. Orice altă variantă de nume de website nu aparţine Companiei şi nu trebuie accesată.
Ce trebuie să faceţi dacă primiţi un mesaj suspect? În primul rând, nu acţionaţi impulsiv. Citiţi de mai multe ori orice mesaj care vă ridică suspiciuni. Nu deschideţi acel mesaj şi îl marcaţi ca spam, nu accesaţi link-ul, faceţi sesizare la https://dnsc.ro/contact.
Compania Naţională Poşta Română nu solicită clienţilor să furnizeze date cu caracter personal, informaţii bancare confidenţiale referitoare la conturile personale, numere de card sau coduri PIN şi nici realizarea de plăţi online ale unor taxe vamale. Compania Naţională Poşta Română comunică public doar prin intermediul adreselor oficiale de e-mail suportclienti@posta-romana.ro și noreply@posta-romana.ro. În ceea ce priveşte comunicarea prin SMS-uri, cele transmise din partea Companiei sunt exclusiv mesaje informative, prin care clientul este anunţat că i-a sosit coletul la subunitatea poştală aferentă, intervalul orar la care poate ridica trimiterea şi, eventual, dacă sunt taxe de achitat. (D.R.)