Primăria municipiului Vaslui anunță deschiderea sesiunii de depunere a cererilor de finanțare din cadrul Programului privind casarea autovehiculelor uzate (”Rabla local”) pentru solicitanții de pe raza localității care s-au înscris în aplicația de pe site-ul Administrației Fondului pentru Mediu.
Începând cu data de 17.10.2023, persoanele fizice pot depune cererile de finanțare și documentația aferentă prin următoarele moduri:
– e-mail: pmv@primariavaslui.ro
– fizic, la Registratura Primăriei municipiului Vaslui.
Documentele vor fi depuse în perioada 17.10 – 10.11.2023 inclusiv, de luni până joi, între orele 08:00-16:30, iar vineri între orele 08:00-14:00.
După depunerea documentelor şi analiza acestora de către comisia din cadrul Primăriei municipiului Vaslui, va fi publicată pe site-ul instituției lista beneficiarilor acceptați, care ulterior vor fi invitați la sediu pentru încheierea contractelor de finanțare. Numai după încheierea contractelor de finanțare, beneficiarii vor casa autovehiculele înscrise în program și le vor radia din circulație şi din evidenţele fiscale ale municipiului Vaslui.
Transmiterea adeverinței de dezmembrare și dovada radierii din circulație se va face de către beneficiar în termen de 30 de zile de la încheierea contractului. Adeverința de dezmembrare/Certificatul de distrugere va cuprinde o mențiune privind existenţa componentelor esențiale ale autovehiculului uzat.
Plata stimulentului se va face în termen de 30 de zile de la transmiterea adeverinței de dezmembrare și a dovezii radierii din circulație şi din evidenţa fiscală a Primăriei municipiului Vaslui.
Trebuie spus că mult așteptatul program ”Rabla Local” demarează în sfârșit, după câteva poticneli ale Ministerului Mediului. Astfel, persoanele fizice care dețin un autoturism mai vechi de 15 ani cu normă de poluare Euro 3 sau mai mică vor primi, în schimbul mașinii, 3.000 de lei – 2.400 de lei de la Administrația Fondului pentru Mediu (A.F.M.) și 600 de lei de la administrația locală.
Conform listei publicate pe site-ul A.F.M. cu primăriile înscrise în program, județul Vaslui are 7 unități administrativ-teritoriale care vor beneficia de fonduri, după ce au solicitat să facă parte din acest demers. Aparent surprinzător, în afară de municipiul reședință și municipiul Bârlad, este vorba și despre cinci comune – Fălciu, Lipovăț, Ivești, Lunca Banului și Laza. Municipiul Vaslui a primit fonduri pentru 1.000 de mașini (1,4 milioane de lei de la A.F.M.), Bârladul – 100 de mașini (240.000 de lei), iar comunele menționate – câte 50 de mașini (120.000 de lei).
Sunt 500 de localități din toată țara înscrise în acest program, ai căror locuitori vor beneficia de cei 3.000 de lei oferiți în schimbul casării unui autovehicul vechi și poluant fără a avea obligația de a achiziționa un autovehicul nou în schimb. Acest program are ca scop eliminarea din circulație a mașinilor uzate, cu grad ridicat de poluare, pentru atingerea țintelor stabilite în P.N.R.R. Persoana fizică trebuie să domicilieze pe raza teritorială a primăriei unde se află în evidențele fiscale autovehiculul uzat.
Potrivit A.F.M., „este considerat eligibil autovehiculul care îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:
a) este înregistrat în evidenţele fiscale;
b) la data solicitării acordării stimulentului pentru casare, are o vechime mai mare sau egală cu 15 ani, calculată de la anul fabricaţiei; dacă anul înmatriculării înscris în cartea de identitate este anterior anului fabricaţiei, se consideră an de fabricaţie anul înmatriculării;
c) are norma de poluare Euro 3 şi/sau inferioară;
d) conţine componentele esenţiale: motor, transmisie, tren de rulare, caroserie, şasiu, precum şi echipamente electronice de gestionare a funcţiilor autovehiculului şi dispozitive catalizator, dacă acestea au fost prevăzute din fabricaţie”. (D.R.)