Beneficiarii tranșei a doua a Programului de sprijin privind plata facturilor la energie pot opta pentru încasarea facturilor direct la poștaș, cu ajutorul dispozitivelor mobile, sau online, prin intermediul aplicației dedicate pusă la dispoziție de Compania Națională “Poșta Română”, ambele fiind cele mai confortabile și mai moderne metode de plată.
Etapa a doua din ”Cardul de energie” a demarat cu tipărirea și împlicuirea a peste 370.000 de carduri noi de către Fabrica de Timbre, sucursală specializată a Companiei Naționale “Poșta Română”. Noile carduri sunt destinate persoanelor recent intrate în sistem, precum și celor care între timp și-au schimbat adresa de domiciliu. Pe de altă parte, cei care își păstrează calitatea de beneficiar din prima tranșă vor putea folosi cardurile și pentru tranșa a doua.
Și de această dată poștașii au început să colecteze declarațiile pe propria răspundere de la beneficiarii cardurilor de energie care au domiciliu fără nomenclator stradal, situație predominantă în mediul rural.
“Cu experiența de succes a primei etape din programul cardurilor de energie, iată că venim din nou în sprijinul românilor vulnerabili și în etapa a doua. Îi îndemnăm pe beneficiari să aleagă plata facturilor direct la poștaș, cu PDA-ul, sau prin intermediul aplicației online existente pe site-ul Poștei Române. Plățile electronice sunt cele mai rapide, mai moderne și mai confortabile soluții și, din fericire, le avem la îndemână în beneficiul clienților noștri. Compania pune la dispoziție toate cele 9.000 de dispozitive mobile pe care le deține pentru ca plățile facturilor să se desfășoare cu cea mai mare rapiditate și eficiență oriunde pe teritoriul României”, a declarat Valentin Ștefan, directorul general al Companiei Naționale “Poșta Română”.
Modalități de plată în Programul “Cardul de energie”:
– direct la poștaș, prin intermediul dispozitivelor mobile,
– online, prin intermediul aplicației informatice pe care Poșta Română a pus-o la dispoziție încă din prima etapă: https://www.posta-romana.ro/sprijin-pentru-romania.html;
– la orice oficiu poștal din mediul urban sau la oficiul poștal pe raza căruia își are domiciliul beneficiarul, în mediul rural.
Atât cardurile aferente primei tranșe, cât și cele aferente celei de-a doua tranșe pot fi folosite până la data de 27 decembrie 2023.
Cine beneficiază de ajutor la energie:
– Pensionari cu media venitului lunar pe membru de familie de maximum 2.000 de lei
– Familiile cu alocație de susținere,
– Familiile/persoanele beneficiare de ajutor social.
Ce servicii sunt acoperite prin Programul “Cardul de energie”
”Cardul de energie” acordă beneficiarilor posibilitatea achitării facturilor curente sau restante pentru:
– energie electrică,
– energie termică în sistem centralizat,
– butelie cu GPL propan pentru încălzire (exclus butelie GPL butan pentru uz casnic – gătit),
– gaze,
– lemne pentru foc (lemn rotund și despicat de lucru cu diametrul la capătul gros de maximum 24 cm, resturi de lemn, tocătură provenită din lemn etc.)
– păcură, peleți și alte materiale doar pentru încălzire (de pildă, apă geotermală, cărbune, brichete rumeguș).
Acte necesare pentru plată:
– cardul de energie valabil, primit prin Poșta Română,
– actul de identitate al beneficiarului de sprijin,
– factura curentă sau restantă sau, în cazul unora dintre servicii, alt document justificativ care face dovada datoriei curente şi/sau restante faţă de furnizorul de energie şi/sau, după caz, faţă de asociaţia de proprietari/locatari (înștiințare de plată, certificat de validare a datoriei, bonuri fiscale). (D.R.)