Guvernul a aprobat, în ședința de miercurea trecută, indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiţii „Sporirea eficienţei economice şi a siguranţei feroviare prin creşterea nivelului de centralizare al instalaţiilor de semnalizare feroviară”. Hotărârea privește 17 stații de cale ferată de pe M600 Tecuci-Iași (10 din județul nostru), astfel:
Sector 1: Vaslui-Iași, 7 stații (Bălteni, Buhăiești, Rebricea, Scânteia, Grajduri, Bârnova, Ciurea).
Sector 2: Bârlad-Vaslui, 5 stații (Zorleni, Banca, Crasna, Muntenii de Jos, Vaslui).
Sector 3: Tecuci-Bârlad, 6 stații (Frunzeasca, Berheci, Nichișeni, Tutova, Bârlad + Tecuci).
Durata de execuție a lucrărilor, finanțate prin PNRR, este de 21 de luni, proiectele trebuind finalizate până în 2026. Valoarea totală a investiţiei (inclusiv TVA) este estimată la peste 900 de milioane de lei (180 de milioane de euro).
”Alături de celelalte proiecte de investiții în calea ferată aflate în derulare (lucrările de tip Quick Wins și lucrările de modernizare a pasajelor de trecere la nivel cu calea ferată, întocmirea studiului de fezabilitate pentru electrificare), lucrările aprobate vor ajuta la scoaterea din izolare economică a județului nostru. Important este ca toți să susținem aceste investiţii pentru că nimeni nu ne dă nimic dacă noi nu cerem și nu ne luptăm pentru județ”, a declarat senatorul PSD Iulian Mihail Bîca.
De menționat că linia CF 600 Tecuci-Iași (Nicolina) are o lungime totală de aproximativ 164 de km, de la km 239+832 la km 403+850, și prezintă următoarele caracteristici: este neelectrificată, parțial simplă și parțial dublă, viteza maximă admisă este de 80 de km/oră pentru trenurile de marfă.
”După modernizarea propriu-zisă a liniei ferate, călătorii vor beneficia de condiții mai bune, iar timpul de călătorie va fi redus, având în vedere că în prezent există limite de viteză, iar locomotivele vechi trebuie înlocuite”, a mai spus senatorul Bîca. (D.R.)