Compania Națională „Poșta Română” a obținut, la finalul lunii ianuarie 2025, certificarea ce atestă implementarea unui sistem eficient de management anti-mită, devenind astfel un exemplu de integritate și transparență. Este o premieră în istoria liderului serviciilor poștale și de curierat din România, intrat pe lista scurtă a companiilor cu acționariat de stat care au implementat ISO 37001. Standardul menționat este conceput pentru a ajuta organizațiile să dezvolte și să implementeze un sistem eficient de prevenire a mitei, întărind măsurile deja existente de siguranță și transparență.
Sistemul de management anti-mită este un cadru esențial pentru combaterea corupției prin stabilirea unei culturi a integrității și transparenței. Acesta implementează controale adecvate pentru a spori șansele de a detecta mita și a reduce riscurile acesteia în cadrul organizației. Implementarea ISO 37001 include măsuri precum adoptarea unei politici stricte anti-mită, formarea personalului, evaluarea riscurilor pentru proiecte și parteneri de afaceri, instituirea procedurilor de raportare și investigare și implementarea unor măsuri financiare și comerciale stricte.
„Obținerea certificării ISO 37001 reprezintă un moment de referință în evoluția Poștei Române. Acest pas important nu doar că întărește angajamentul nostru față de integritate și transparență, dar confirmă și determinarea noastră de a construi un mediu de lucru corect și responsabil. La Poșta Română, considerăm că fiecare acțiune pe care o întreprindem trebuie să reflecte cele mai înalte standarde de etică și să contribuie la crearea unui climat de încredere, atât pentru angajați, cât și pentru parteneri și clienți”, a menționat Valentin Ștefan, directorul general al Poștei Române. (D.R.)







