Trecerea peste râul de frontieră Prut de la Albița se va face pe poduri moderne, cu două benzi pe sens. Proiectul, evaluat la aproape 185 de milioane de lei, care va înlocui actuala construcție veche de peste 40 de ani, a primit, ieri, acord de mediu din partea Agenției pentru Protecția Mediului (APM) Vaslui. Ca urmare, în contextul internațional privind obținerea de către Republica Moldova a statutului de țară candidată la aderarea la Uniunea Europeană și având în vedere traficul intens de mărfuri și persoane pe care actualul pod peste râul Prut de la Albița-Leușeni le asigură, investiția menționată este exact soluția care va asigura conexiunile de perspectivă cu drumurile între care face legătura: drumul expres Tișița-Albița și drumul de patru benzi ce va asigura accesul la punctul vamal de pe teritoriul Republicii Moldova.
Podurile paralele cu arce metalice care urmează să fie construite pe actualul amplasament al podului de la Albița, după desfacerea construcției existente, vor asigura continuitatea drumului național DN 24B peste râul Prut, prin două structuri separate, a câte două benzi de circulație pe sens.
„Conform proiectului, podul va avea lungimea suprastructurii de 150,90 m și lungimea totală de 161 m. În plan, podul va fi dispus în aliniament cu traversarea aproximativ perpendiculară a râului Prut. Geometria secțiunii transversale a podului va asigura, pentru fiecare fir de circulație, o lățime a părții carosabile de 9,50 m și câte un trotuar pietonal de 1,60 m, între cele două fire de circulație fiind prevăzut un spațiu pentru zona mediană de lățime variabilă. În vederea atingerii obiectivelor menționate, pe perioada realizării lucrărilor de amenajare a podului peste râul Prut de pe DN24B la km 42+092 între România și Republica Moldova, traficul se va desfășura pe o variantă provizorie”, a declarat Mihaela Budianu, directorul executiv al APM Vaslui, adăugând că finanțarea investiției va fi asigurată prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF). (D.R.)