Diferența dintre sistemul de evaluare al profesorilor de-a lungul școlii generale și cerințele de la examene se vede în numărul elevilor cu note mari în clasele V-VIII care nu au reușit să treacă anul acesta de evaluarea națională.
Astfel, aproape 14.500 de elevi din țară care au avut media generală mai mare de 8 nu au obținut nici măcar media 5 la probele evaluării naționale, după cum arată datele de la Ministerul Educației: „Totalul elevilor care au susținut Evaluarea Națională 2023 este de 154.115. Proporția elevilor cu medii mai mari sau egale cu 5 a fost de 76,4% (117.798 de elevi), în timp ce 36.317 (23,6%) au obținut medii sub 5. Aproximativ 9% dintre cei din urmă au avut media generală de cel puțin 8,00 în gimnaziu”.
În județul nostru, 348 de candidați (circa 10%) s-au aflat în această situație jenantă.
Cel mai rușinos stă Călărașiul, unde ponderea elevilor cu medii mai mari de 8 în clasele V-VIII care s-au înscris la evaluarea națională și nu au promovat examenul este de 14%. În Arad este de 13,5%, iar în Giurgiu de 13%.
La polul opus, au fost cinci județe și capitala unde proporția celor cu medii mai mari de 8 în clasele V-VIII care s-au înscris la evaluarea națională și nu au promovat examenul a fost de 6%, respectiv: Iași, Brăila, Cluj, Galați, Prahova. Alte 21 de județe au avut o pondere de peste 10%. (D.R.)