Serviciul Național 112 anunță că se înregistrează în continuare un număr foarte ridicat de apeluri non-urgente. Practic, oamenii sună pentru alte motive decât pentru cele care sunt în competenţa instituției.
Anul trecut, de exemplu, au fost peste 10 milioane de apeluri la 112, însă aproape jumătate dintre acestea nu au fost urgenţe. Unii sună ca să solicite diverse informaţii, știind că la 112 este cineva care le răspunde şi, până la urmă, vorbeşte cu ei. Mulți apelanți se interesează de traficul rutier.
„Sunt persoane care trebuie să ajungă urgent la aeroport. Traficul este blocat, pentru ei reprezintă ceva urgent întrucât vor pierde avionul. Nu este de competenţa Serviciului de Urgenţă 112. Alții au probleme cu electricitatea acasă şi pentru ei poate reprezenta o situaţie de criză. Însă 112 nu poate interveni pentru a le repune sistemul în funcţiune. Destui sună pentru a adresa injurii operatorilor. Persoanele de bună credinţă trebuie să înţeleagă să apeleze 112 doar atunci când este nevoie să intervină un echipaj de la Ambulanţă, de la Poliţie, de la Jandarmerie, de la Pompieri sau de la Salvamont”, spun cei de la 112. (D.R.)