Marți, 16 decembrie, Inspectoratul Teritorial de Muncă ITM), împreună cu Biroul pentru Imigrări Vaslui, a organizat la Centrul de Afaceri o sesiune de informare și conștientizare a angajatorilor privind obligativitatea înregistrării pe noua platformă REGES-Online, până la data de 31.12.2025, a tuturor elementelor contractelor individuale de muncă active. Au participat 56 de reprezentanți sau delegați ai angajatorilor/prestatorilor de servicii. Prin utilizarea videoproiectorului, au fost prezentate:
– diferențele dintre vechea aplicație (Revisal) și noua aplicație REGES-Online;
– conectarea la noul sistem (creare cont, activare cont, solicitare acces);
– o scurtă descriere a aplicației REGES-Online (modulele: Salariați, Contracte, Decizii, Extrase, Registre, Setări);
La finalul întâlnirii a avut loc o sesiune de întrebări și răspunsuri. Reamintim că, începând cu 1 aprilie 2025, angajatorii din România au posibilitatea de a utiliza noua platformă digitală REGES ON-LINE pusă la dispoziție de Inspecția Muncii. Aceasta înlocuiește vechea aplicație Revisal, urmând ca, până la 31 decembrie 2025, toate firmele și instituțiile cu capital privat, mixt sau de stat să-și creeze conturi în noul sistem.
REGES ON-LINE permite transmiterea contractelor individuale de muncă și a tuturor operațiunilor aferente acestora într-un mediu securizat, modern și accesibil. Platforma este disponibilă online, eliminând nevoia de instalare a aplicației pe stațiile de lucru. Potrivit prevederilor art. 11 alin. 1-4 din HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidență a salariaților REGES-ONLINE: “(1) Angajatorii au obligația de a se înregistra în Registru în termen de 6 luni de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
În termen de 6 luni de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri (termen prorogat până la data de 31.12.2025), angajatorii au obligația de a completa și de a transmite în Registru toate elementele contractelor individuale de muncă active la data accesării Registrului, care nu se regăsesc în sistemul informatic care face obiectul soluției tehnice pentru transmiterea datelor în registru de către angajatori, prevăzut de art. 10 din Hotărârea Guvernului nr. 905/2017 privind registrul general de evidență a salariaților.
(2) Încălcarea obligației prevăzute la alin. (1) constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 15.000 lei la 20.000 lei.
(3) Încălcarea obligației prevăzute la alin. (2) constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 5.000 lei la 10.000 lei”.
Procedura de acces în vederea completării, transmiterii și interogării datelor în/din Registrul general de evidență a salariaților REGES-ONLINE este reglementată de Ordinul MMFTSS nr. 1107/2025.
Al doilea obiectiv al sesiunii a fost informarea angajatorilor și a tuturor persoanelor interesate de către reprezentanții Biroului de Imigrări Vaslui asupra condițiilor și a modului în care se pot angaja cetățeni străini pe teritoriul României, conform OG nr. 25/2014 și OUG nr. 194/2002. (D.R.)






