Multe persoane sunt puse în situații neplăcute și se confruntă cu tot felul de nereguli în relația cu operatorii economici. Aceste cazuri, adesea, sunt trecute cu vederea deoarece consumatorii nu sunt corect informați și nu știu ce metodă să abordeze pentru a li se face dreptate.
De exemplu, se întâmplă să cumpărăm produse care depășesc termenul de garanție, sunt alterate sau depozitate în condiții neconforme. În aceste situații, dar nu numai, cetățeanul are dreptul să facă o reclamație la Protecția Consumatorului pentru a-i fi respectate drepturile. Potrivit reprezentanților Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorului (CJPC), reclamațiile și sesizările adresate instituției pot fi depuse doar de persoane fizice. Petițiile anonime sau cele în care nu sunt trecute datele de identificare ale petiționarului nu se iau în considerare.
”În primă instanță, sfătuim consumatorii să încerce să rezolve problema amiabil cu operatorul economic care a comercializat produsul sau a prestat serviciul. În situația în care nu se ajunge la o înțelegere cu vânzătorul sau cu administratorul unității, atunci pot face o reclamație la sediul comisariatului județean. Conform prevederilor legale, reclamațiile și sesizările se fac în format scris, în format electronic sau se depun personal”, spun cei de la CJPC Vaslui.
Reclamația sau sesizarea se face în nume personal. Aceasta trebuie să fie însoțită de toate documentele probatorii, respectiv factură fiscală, bon fiscal sau chitanță, contract, certificat de garanție sau alte documente, după caz. Pentru a putea fi instrumentate de către comisarii din cadrul CJPC, reclamațiile trebuie să îndeplinească condițiile prezentate, în caz contrar, se clasează din lipsă de informații. (D.R.)