Miercuri, 20 decembrie 2023, Școala Gimnazială nr. 1 din satul Rădeni, în calitate de beneficiar, în parteneriat cu Şcoala Gimnazială ”Ionel Miron” Ivănești și cu Școala Gimnazială nr. 1 din satul Ursoaia, au susținut la Primăria comunei Dragomirești conferința de finalizare a proiectului „Vreau la școală! Vreau să-nvăț prin joc afară!”, ID: 153435, finanţat prin Programul Operaţional Capital Uman și cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020, Axa prioritară 6 Prioritatea de investiții: Educație și Competențe.
Obiectivul general al proiectului îl reprezintǎ reducerea părăsirii timpurii a școlii prin măsuri integrate de prevenire și de asigurare a oportunităților egale pentru 400 de elevi aparținând preponderent grupurilor vulnerabile din mediul rural, dintre care minimum 44 sunt de etnie romă din comunitățile rurale dezavantajate socio-economic Rădeni, Ursoaia și Ivănești și îmbunătățirea competențelor pentru 40 de cadre didactice din învățământul preuniversitar, în vederea promovării unor servicii educaționale de calitate orientate pe nevoile elevilor și a unei școli incluzive. Perioada de implementare: 15 luni, octombrie 2022 – decembrie 2023.
Valoarea totală a proiectului a fost de 1.728.079,94 lei (Şcoala Gimnazială nr. 1 sat Rădeni: 921.760,97 lei; Şcoala Gimnazială ”Ionel Miron” Ivănești: 806.318,97 lei), din care valoarea eligibilă nerambursabilă din FSE a fost de 1.468.868,07 lei, valoarea eligibilă nerambursabilă de la bugetul național de 224.649,90 lei, iar valoarea cofinanțării de 34.561,97 lei. Grupul ţintǎ a fost format din 440 de persoane (copii/elevi, adulţi si cadre didactice, atât români, cât și persoane de etnie romǎ).
Rezultate obținute pe parcursul implementării proiectului:
– 15 luni de management al proiectului (monitorizare/ gestionare/ control proiect). O echipă de implementare motivată și eficientă. Un management al proiectului operațional;
– Achiziții realizate conform Planului de achiziții, în acord cu bugetul prevăzut și cu legislația în vigoare;
– un comunicat de presă lansare proiect; 3 conferințe lansare proiect, 20 de participanți/ conferință lansare proiect, un comunicat de presă finalizare proiect, 3 conferințe finalizare proiect, 20 de participanți/ conferință finalizare proiect, 120 de seturi de materiale de informare, 3 afișe la locațiile de implementare a proiectului, 3 bannere informative la locațiile conferințelor, un website dedicat proiectului, o pagină Facebook dedicată proiectului;
– 60 de broșuri informative distribuite către cadrele didactice; ședințe cu părinții și elevii organizate în fiecare clasă a celor trei unități de învățământ; 599 de flyere distribuite către elevi; postări informative pe paginile Facebook ale școlilor partenere;
– 400 de elevi înscriși în grupul țintă; 40 de cadre didactice înscrise în grupul țintă; 440 de kit-uri de participant;
– 2 spatii outdoor amenajate (3 foișoare); 3 spatii outdoor dedicate activităților sportive amenajate (3 terenuri de sport); 3 spații interioare amenajate;
– spațiu outdoor amenajat (1 foișor); 1 spațiu outdoor dedicat activităților sportive amenajate (1 teren de sport); 1 spațiu interior amenajat;
– 40 de cadre didactice au beneficiat de formare în domeniul educației outdoor; 36 de cadre didactice și-au îmbunătățit nivelul de competențe/ certificat;
– o programă detaliată a fiecarui club; o listă de elevi înscriși la fiecare club; 1 orar derulare cluburi tematice, o listă profesori îndrumători clasificați pe cluburi, 400 de formulare de feedback;
– minimum 80 de copii ce participă la activitățile clubului de lectură și actorie; 5 evenimente cu invitați surpriză;
– minimum 80 de copii participanți la activitățile cluburilor artelor plastice; 5 evenimente cu invitați surpriză;
– minimum 80 de elevi participanți la activitățile cluburilor de științe; 2 concursuri colectare deșeuri;
– minimum 80 de elevi participanți la activitățile cluburilor sportivilor; 5 demonstrații sportive (1 demonstrație/club);
– minimum 80 de elevi participanți la activitățile cluburilor de inteligență emotională; 3 campanii de donații organizate; 3 strângeri de fonduri organizate;
– 3 evenimente de motivare a elevilor, cu un număr total de 100 de participanți; 100 de elevi pregătiți pentru evaluări pe echipe; 50 de elevi ai claselor a VIII-a consiliați în ce privește următorul ciclu educațional.