CASA DE PENSII VASLUI: PLATA AJUTOARELE DE DECES SE VA FACE PRIN MANDAT POȘTAL SAU ÎN CONT BANCAR
Mihai IONESCU
Pentru a proteja starea de sănătate a beneficiarilor noștri și pentru a preveni răspândirea noului coronavirus, am schimbat procedura de depunere a cererii și a documentației prevăzute de lege pentru achitarea ajutoarelor de deces.
“Cererea-tip și documentele necesare achitării ajutoarelor de deces se vor depune doar prin poștă sau prine-mail, cu indicarea unui număr de telefon de contact.
În acest scop,Casa Județeană de Pensii(CJP) Vaslui are afișat pe pagina proprie de internet modelul de cerere, lista documentelor necesare și datele de contact la care poate fi transmisă documentația. Nu se mai solicită documentele originale. În funcție de opțiunea solicitantului, plata ajutoarelor de deces se va face: prin mandat poştal – la domiciliul solicitantului sau în cont bancar – situație în care cererea va fi însoțită de un extras de cont al solicitantului”, ne-a declarat Isabel Bogdan, directorul CJP Vaslui.
Lista documentelor necesare achitării ajutoarelor de deces și datele de contact la care poate fi transmisă documentația:
- a) cerere pentru acordarea ajutorului de deces, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 11 la Normele de aplicare a prevederilor Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 257/2011, cu completările ulterioare;
- b) copia certificatului de deces;
- c) copia actului de identitate al solicitantului;
- d) copia actelor de stare civilă ale solicitantului, din care să rezulte gradul de rudenie cu decedatul, sau, după caz, a actului care atestă calitatea de tutore, curator, mandatar;
- e) copia dovezii / declarației pe propria răspundere că solicitantul a suportat cheltuielile ocazionate de deces;
- f) copia actului medical emis sau vizat de medicul expert al asigurărilor sociale, prin care se atestă boala care l-a făcut inapt și data ivirii acesteia, în cazul copilului inapt în vârstă de peste 18 ani;
- g) copia adeverinței care să certifice că, la data decesului, membrul de familie cu vârsta cuprinsă între 18 și 26 de ani urma o formă de învățământ organizată potrivit legii.
Documentele vor fi trimise:
prin serviciul postal pe adresa: Casa Judeţeană de Pensii Vaslui, str. Andrei Mureşanu, nr. 22, cod poştal 730113 sau electronic prin e-mail la adresele: alina.alistar@cnpp.ro mirela.rotaru@cnpp.ro andreea.pinzaru@cnpp.ro
Informaţii la Telefon: 0731326081