Timp de zeci de ani după electrificarea cvasi-generală a rețelei administrate de Căile Ferate Române (CFR), trenurile care circulă pe magistrala feroviară Iași-Tecuci sunt încă pe motorină, deoarece liniile din zonă nu sunt electrificate. În sfârșit, Societatea Națională CFR a lansat licitația pentru studiul de fezabilitate.
”Pentru județul Vaslui prezintă mare interes lucrările de modernizare a magistralei M600 Tecuci Nord – Bârlad – Vaslui – Iași, respectiv proiectul tip QUICK WINS – Lucrări de eliminare a restricților de viteză pentru restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii de pe Magistrala 600, finanțat de UE, prin PNRR”, ne-a declarat senatorul PSD Iulian Mihail Bîca.
Linia CF 600 Tecuci – Iași (Nicolina) are o lungime totală de aproximativ 164 de km, de la km 239+832 la km 403+850, și prezintă următoarele caracteristici: este neelectrificată, parțial simplă și parțial dublă, viteza maximă admisă este de 80 de km/oră pentru trenurile de marfă.
”Valoarea totală estimată a contractului, care va trebui dus la bun sfârșit în termen de 900 de zile (doi ani și jumătate), este de 14 milioane de lei, echivalentul a 2,8 milioane de euro. Urmează să fie abordată partea tehnică și apoi se va realiza modernizarea propriu-zisă a liniei ferate. Ca urmare, călătorii vor beneficia de condiții mai bune, iar timpul de călătorie va fi redus, având în vedere că în prezent există limite de viteză, iar locomotivele vechi trebuie înlocuite”, a menționat senatorul Bîca. (D.R.)