Spațiul Privat Virtual , poate fi la îndemâna tuturor contribuabililor vasluieni
Având în vedere numărul redus a contribuabililor din județul Vaslui care au ales să folosescă metoda on-line Spațiul Privat Virtual (SPV), Administrația Județeană a Finanțelor Publice(AJFP) Vaslui reamintește contribuabililor – persoane fizice că prin intermediul acestei platforme on-line,aceștia pot beneficia de o serie de servicii privind documente și situații fiscale, fără a fi necesară deplasarea fizică la ghișeele administrației fiscale.
În cadrul SPV pot fi accesate următoarele opțiuni: Cerere privind „Situaţia fiscală la data de …”; Cerere privind „Foaie de vărsământ”; Cerere privind „Situaţia contribuţiilor de asigurări sociale declarate de către angajatori”; Cerere privind „Istoricul acţiunilor şi Registrul documentelor electronice comunicate prin «Spaţiul privat virtual»”; Cerere de eliberare a certificatului de atestare fiscală; Cerere de eliberare a unei adeverinţe de venit; Cereri privind destinaţia unei sume din impozitul anual pe veniturile din salarii şi din pensii pentru susținerea entităților nonprofit/unităților de cult(formularele 230); Cerere de solicitare a unei opinii privind aplicarea legislaţiei fiscale; Cerere de eliberare a certificatului de cazier fiscal; Cerere de ajutor de stat; Cerere de audienţă; Declaraţii fiscale; Sesizări, petiţii, reclamaţii; Solicitări privind informaţiile publice; Chestionare întocmite de persoana fizică la sosirea și/sau plecarea în/din România; Declarații de înregistrare fiscală; Cereri de restituire; Cerere de atribuire a numărului de ordine din Registrul de evidență a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate în județ/municipiul București sau a numărului unic de identificare din aplicația informatică a Agenției Naționale de Administrare Fiscală; Cerere pentru eliberarea Certificatului de rezidență fiscală; alte tipuri de documente.
„Spațiul Privat Virtual constă în punerea la dispoziție în mod gratuit a unui spațiu virtual prin intermediul căruia se efectuează comunicarea electronică a informațiilor și înscrisurilor în legătură cu situația financiară sau fiscală proprie.
Înregistrarea în SPV se face facil și rapid prin accesarea site-ului: www.anaf.ro, în secțiunea: “Spațiul Privat Virtual”, rubrica “Înregistrare Utilizatori persoane fizice și juridice”, iar logarea se realizează cu ajutorul unui user-name şi a unei parole.
Persoanele care deţin deja un certificat digital calificat înregistrat pe site-ul ANAF se pot autentifica în Spaţiul Privat Virtual cu ajutorul acestuia.
Prin intermediul Spațiului Privat Virtual se pot primi electronic documente
și acte administrativ fiscale emise de către Ministerul Finanţelor Publice / Agenţia Naţională de Administrare Fiscală. SPV este disponibil 24 / 24h, 7 / 7 zileȚ, a declarat Nelu Sava, directorul AJFP Vaslui. (Mihai IONESCU)